Z przyjemnością prezentujemy drugą edycję raportu z Wielkiego Testu Pojazdów Elektrycznych, przeprowadzonego pod koniec 2023 r. Podsumowaliśmy w nim najbardziej aktualne dane dotyczące elektromobilności w Polsce oraz spostrzeżenia polskich przedsiębiorców na temat użytkowania „elektryków” i infrastruktury ładowania.
Pierwsza edycja raportu spotkała się z doskonałym odbiorem i pokazała, jak świadomi oraz otwarci na zmiany są właściciele polskich firm. Pomimo trudności związanych z powolnym rozwojem infrastruktury, zdecydowana większość przedsiębiorców jest skłonna już teraz wprowadzić do floty samochody elektryczne i zredukować ślad węglowy w swoich organizacjach. Tegoroczna edycja raportu potwierdza tę tendencję – 100% uczestników testu planuje przejście na e-mobilność.
Klienci docenili nie tylko niesamowitą dynamikę napędu elektrycznego i komfort jazdy, ale również możliwość skorzystania ze wsparcia finansowego, np. w postaci rządowego programu „Mój Elektryk”, dzięki któremu zakup e-samochodu jest o wiele łatwiejszy. Tym samym, zwiększenie popularności tego typu pojazdów w Polsce jest nie tylko efektem zmian kulturowych i świadomości ekologicznej, ale również wynika z dostępności i korzyści finansowych. Coraz większa liczba osób zwraca też uwagę, że jazda „elektrykami” może sprawić o wiele większą przyjemność niż samochodami spalinowymi. Są w pełni ekologiczne, ciche i oszczędne.
Segment aut elektrycznych jest najszybciej rozwijającą się częścią rynku motoryzacyjnego w Polsce. Potwierdzają to liczby: pod koniec 2022 r. w naszym kraju zarejestrowanych było 64 705 samochodów osobowych i użytkowych z napędem elektrycznym. Rok do roku (2021 vs 2022) liczba ta wzrosła o 26 439 pojazdów, co świadczy o dynamicznym rozwoju elektromobilności w Polsce.
Na polskim rynku jest obecnie 108 w pełni elektrycznych modeli samochodów, w tym 83 auta osobowe oraz 25 dostawczych. Liczba samochodów BEV dostępnych w salonach wzrosła w 2022 r. o 38%. Jednym z czynników, które wpływają na zwiększenie popularności tego typu aut, jest ich coraz większy zasięg. W przypadku klasy średniej jest to już średnio 496 km.
Te oraz wiele innych informacji rynkowych znajdziecie Państwo w drugiej edycji raportu MHC Mobility, z którym można się zapoznać tutaj: RAPORT 2023.
Zapraszamy do lektury!