O MHC Mobility

Projektujemy przyszłość mobilności

Coraz częściej projektujemy rozwiązania spoza typowego schematu CFM – mówi nam Tomasz Piekarski. O kierunkach rozwoju marki i przyszłości elektromobilności rozmawialiśmy z Dyrektorem Handlowym CEE MHC Mobility.

Proszę przybliżyć naszym czytelnikom ścieżkę kariery: czy od początku pracy zawodowej była to branża motoryzacyjna, od kiedy pracuje Pan w MHC Mobility, czy motoryzacja to praca, czy również pasja? 

Od 1996 roku jestem związany z motoryzacją. Do 2001 roku pracowałem jako Head of Procurement & Logistics w fabryce samochodów Daewoo Motors i zajmowałem się organizacją dostaw części do produkcji samochodów z wielu zagranicznych kierunków. W 2001 współtworzyłem oddział firmy Business Lease Poland, a przez kolejne 9 lat byłem odpowiedzialny za obszar operacyjny i handlowy. W efekcie naszych działań firma stała się jednym z 5 najbardziej rozpoznawanych marek na rynku CFM. W 2010 roku otworzyłem kolejny rozdział w mojej karierze, tym razem w firmie Arval. Podobnie jak wcześniej, byłem odpowiedzialny za rozwój i usprawnianie procesów operacyjnych, rozwój produktów, strategię handlową i marketingową. W 2017 roku rozpocząłem projekt w firmie Fraikin, gdzie wspólnie z CEO i CFO przez niemal dwa lata zmienialiśmy organizację w kierunku większej efektywności działania operacyjnego i handlowego. W 2019 roku pojawiło się kolejne ciekawe wyzwanie – nowy projekt z dużym potencjałem rozwojowym w PL i CEE, czyli MHC Mobility.  Akwizycja nowych podmiotów, konsolidacja firm, zmiany organizacyjne, rekrutacja najlepszych specjalistów z branży CFM, rozwój współpracy w CEE, wprowadzenie nowych produktów z zakresu EV, mMobility czy MaaS. Motoryzacja była, jest i będzie moją wielką pasją. Obecnie eksploruję świat nowej mobilności opartej na EV i MaaS. 

O MHC Mobility robi się coraz głośniej. Po całkiem niedawnej fuzji i rebrandingu wzmocniliście swoją pozycję na rynku. Co uważa Pan za przewagę MHC Mobility nad konkurencją? 

Dotychczas i tak już mocna pozycja spółki została dodatkowo wsparta po fuzji dwóch silnych graczy z kapitałem japońskim. Tak powstała bardzo silna , globalna organizacja oferująca pełen wachlarz pojazdów i rozwiązań w ramach strategii zrównoważonej mobilności. Jesteśmy przede wszystkim organizacją, która swoją strategię rozwoju opiera na dopasowaniu rozwiązań do specyfiki poszczególnych rynków i odpowiedzi na wyszukane potrzeby Klientów-  różne typy pojazdów od samochodów osobowych poprzez EV do HCV i specjalistycznych pojazdów ciężarowych, szybkie reagowanie na zmieniający się rynek, doradztwo, poszukiwanie rozwiązań , integracja i koordynacja działań w ramach regionu, odczuwalna jakość we współpracy i satysfakcja Klienta - to co nas wyróżnia. 

W DNA firmy, jak i samej nazwie zapisana jest mobilność. Jakby Pan zdefiniował to szerokie pojęcie w Waszym rozumieniu? 

Mobilność- zdolność przemieszczania się do ustalonego celu w ustalonym czasie i w optymalny sposób, z wykorzystaniem różnych typów pojazdów i dostępnych rozwiązań MaaS, przy jak najmniejszej uciążliwości dla środowiska naturalnego (bez śladu węglowego). 

Wyraźne postawiliście na promowanie elektromobilności. Czy polski rynek jest gotowy na taką e-transformację? 

Tak, polski rynek jest już w pełni gotowy. Sądzę , że po latach przygotowywania rozwiązań wspierających rozwój, tworzenia planów, jak również wprowadzeniu odpowiednich aktów prawnych i zachęt przyszedł czas na reakcje rynku. Wyraźnie widać ruch w kierunku EV. Klienci z sektora ZP już przeszli do działania i zamawiają pierwsze EV. Z uwagi na wejście w życie Ustawy o Elektromobilności. Ustawa nakłada na część rynku – instytucje rzędowe, samorządowe, publiczne, obowiązek posiadania w  parku samochodowym min. 10% samochodów elektrycznych BEV. Firmy międzynarodowe na innych rynkach już od kilku lat zmierzają w kierunku czystego, zeroemisyjnego transportu. Obecnie również ich polskie oddziały wprowadzają pojazdy EV do swoich flot w Polsce. 

Rosnące ceny paliw, inflacja, niepewność jutra – jak te czynniki wpływają na polskich przedsiębiorców? Czy widzi Pan zahamowanie ich biznesów, czy jednak firmy szukają nowych możliwości do rozwoju? 

Sytuacja gospodarcza przedsiębiorców w krajach spoza strefy euro jest istotnie trudna i wymagająca ciągłego monitoringu wskaźników ekonomicznych i wprowadzania działań zabezpieczających przed ryzykiem przeszacowania możliwości rynku i siły nabywczej konsumentów-przedsiębiorców. Faktem jest, że niestabilność ekonomiczna, rosnące ceny, brak dostępności komponentów do produkcji, powoduje niepewność. Obserwujemy, że w takiej sytuacji przedsiębiorcy dostosowują się do nowych uwarunkowań i chętnie optymalizują swój biznes. Coraz częściej korzystają z doradztwa MHC w zakresie optymalizacji kosztów, mobilności i transportu.

Podczas Mobility Day oprócz samochodów, zaprezentowaliście dość szeroką gamę innych pojazdów elektrycznych. Czy pracownicy polskich firm przesiądą się na rowery? Czy ich wynajem w ramach usług CFM będzie się rozwijał? Jaki potencjał rynku widzi Pan w tym obszarze? 

Owszem posiadamy w ofercie różne pojazdy z zakresu mikromobilności, w tym rowery i skutery elektryczne i widzimy zaskakująco duże zainteresowanie Klientów innymi formami mobilności w tym rowerami elektrycznymi. Wierzymy, że oferta wynajmu rowerów będzie jednym z kilku dostępnych rozwiązań sprzyjających optymalizacji kosztów i mobilności pracowników firm, co jest szczególnie istotne w obecnej, złożonej sytuacji na rynku tradycyjnej mobilności, opartej w dużej mierze na tradycyjnych samochodach. Myślę, że duże firmy zatrudniające pracowników biurowych będą zainteresowane wprowadzeniem rowerów do swojej oferty benefitów pracowniczych. A takie działanie pracodawców może się przełożyć na wzrost zainteresowania wynajmem rowerów elektrycznych. Przewidujemy, że w początkowym okresie tj. 2-3 lat zapotrzebowanie może dojść do poziomu 3-5 szt. na każdych 100 pracowników zatrudnionych w biurach zlokalizowanych w miastach. 

W czym inni mogliby Was naśladować? Jakie trendy/ rozwiązania wyznaczacie na rynku?

Wolelibyśmy, żeby nikt nas nie naśladował. MHC Mobility prezentuje unikatowe podejście. Nasi pracownicy doradzają przedsiębiorcom jak optymalizować koszty związane z zapewnieniem mobilności. Coraz częściej rozmawiamy i projektujemy rozwiązania spoza typowego schematu CFM. W swojej pracy nad projektem sięgamy po rozwiązania, z których z sukcesem korzystają Klienci MHC w innych krajach tj. EV, micro EV, rowery, skutery, MobilitySpot, MaaS. 

Jakim zespołem Pan zarządza i jaki ma Pan model współpracy z pracownikami?

Najlepszym. Właściwie to współpracownicy sam doskonale zarządzają swoimi obszarami odpowiedzialności. Zespół liczy 25 bardzo pozytywnych osób, specjalistów w swoich dziedzinach, zaangażowanych pasjonatów, otwartych na wyzwania doradców. Koledzy doskonale znają realia rynku, co umożliwia im reagować na bieżąco na potrzeby Klientów.  Model współpracy opiera się na silnym powiązaniu pomiędzy poszczególnymi obszarami w dziale handlowym i szerzej w firmie. Zespół w dużej mierze działa w oparciu o wspólne cele. Wszystkie komórki działu handlowym świetnie ze sobą współpracują i realizują wyznaczone sobie zadania z entuzjazmem i sukcesem wdrażają nowe ciekawe projekty. W strukturze działu handlowego MHC znajdziemy:  marketing & PR & products, obsługę klienta, sprzedaż, dział e- mobility, akwizycję, doradztwo prawne, biuro współpracy międzynarodowej oraz oddziały regionalne CEE. 

W obecnych czasach ludzie i firmy nie przywiązują się już tak bardzo do jednego partnera. Wciąż poszukują nowych rozwiązań, korzystniejszych ofert itd. Jak więc utrzymać przy sobie Klienta? Jakie ma Pan wskazówki dla managerów i firm dot. współpracy z Klientem? 

Wydaje się, że czasy kiedy tania oferta, a nie jej jakość decydowała, skończyły się bezpowrotnie. Przy tak szybko zmieniającej się rzeczywistości w grze pozostają najlepsi - otwarci eksperci, gotowi zaangażowaniem pomagać Klientom w realizacji ich celów biznesowych. Zespół MHC Mobililty reprezentuje te wartości. W efekcie widzimy rosnące przywiązanie Klientów do oferowanych przez MHC rozwiązań i otwartego podejścia do wspierania w uzyskiwaniu optymalnych kosztów zapewnienia mobilności. Moim zdaniem nadszedł czas na konsolidację Klientów w obrębie jednego dobrego partnera biznesowego, gwarantującego jakość, wartości dodane i pewność współpracy. Takim partnerem zapewne jest MHC Mobility CEE.    



Chcesz
wynająć samochód?

Zadzwoń do nas
+48 22 223 60 50

Skontaktuj się z nami

Newsletter

Zapisz się i bądź zawsze na bieżąco z naszą ofertą.
Otrzymuj najświeższe informacje oraz specjalne oferty na wynajem pojazdów i usługi.

Niniejsza strona internetowa może używać technologii cookie głównie w celach zapewnienia prawidłowego działania, ale także m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Akceptacja przyjmowania plików cookie może zostać odwołana za pomocą ustawień przeglądarki. Możliwe jest również sprawdzenie obecności i przeglądanie zawartości plików cookie. Więcej informacji o cookie. AKCEPTUJĘ