W świecie pojazdów dostawczych nie codziennie zdarzają się premiery modeli, które są całkowicie nowymi konstrukcjami, nie tylko na papierze, ale także w praktyce. Większość z nich, na wyrost określanych nowościami, to generalnie kolejne liftingi konstrukcji znanych od lat. Tym ciekawszy jest więc debiut nowego Renault Master, który różni się od poprzednika praktycznie wszystkim, łącznie z logo na masce.
Od momentu debiutu rynkowego w 1980 roku, Renault Master stał się ikoną w segmencie lekkich samochodów dostawczych. Teraz, po trzynastu latach od premiery poprzednika, samochód doczekał się zupełnie nowej, IV generacji, która wkrótce trafi na rynek. Nowy Master nie tylko odświeża design, ale także wprowadza szereg nowoczesnych technologii, począwszy od najnowszej platformy technologicznej.
Design i stylistyka
Już na pierwszy rzut oka widać, że nowy Master odróżnia się od swojego poprzednika. Masywny przedni pas, który przypomina ciężarowe modele Renault Trucks, prezentuje nową tożsamość wizualną marki. Reflektory Full LED o wyjątkowo dużych rozmiarach, umieszczone po obu stronach sporego grilla, nadają samochodowi charakterystyczny wygląd. Atrapę chłodnicy podkreśla element ozdobny w kształcie litery U, co dodaje mu nowoczesnego wyrazu. Linie nadwozia zostały starannie wymodelowane, aby zminimalizować opory aerodynamiczne i poprawić efektywność paliwową.
Kabina i wyposażenie
Deska rozdzielcza Mastera została zaprojektowana w taki sposób, aby zapewnić kierowcy maksymalny komfort i łatwość obsługi. Nowy system multimedialny OpenR Link z 10-calowym ekranem dotykowym umożliwia integrację z Android Auto i Apple CarPlay, zapewniając rozrywkę i funkcjonalność na najwyższym poziomie. Schowki w kabinie zwiększono o 25%, co sprawia, że Master oferuje więcej miejsca na przechowywanie niezbędnych przedmiotów. Dodatkowo, ergonomicznie zaprojektowane fotele kierowcy i pasażera gwarantują komfort nawet podczas długich podróży.
Napęd i warianty silnikowe
Nowy Master oferuje szeroki zakres opcji napędowych, aby sprostać różnorodnym potrzebom biznesowym i ekologicznym. Do wyboru są silniki Diesla Blue dCi o mocy od 105 do 170 KM oraz jednostki elektryczne o mocy 96 lub 105 kW. Nowoczesne akumulatory trakcyjne o pojemności 40 lub 87 kWh zapewniają imponujący zasięg, który w najbardziej pojemnym modelu sięga nawet 410 km wg WLTP. Dodatkowo, w przyszłości pojawi się wersja zasilana energią uzyskiwaną z wodoru, co sprawia, że Master staje się prawdziwie multienergetycznym pojazdem. Bez względu na wybrany napęd, Master zapewnia dynamiczną jazdę i efektywność paliwową na najwyższym poziomie.
Innowacyjne rozwiązania
Nowy Master to nie tylko nowoczesny design i zaawansowane silniki. Renault postawiło także na innowacyjne technologie, takie jak wspomagany elektrycznie, aktywny układ hamulcowy, który zapewnia taką samą skuteczność hamowania niezależnie od obciążenia pojazdu. W samochodzie znajdziemy także 20 systemów wspomagających bezpieczeństwo, w tym asystenta stabilizacji jazdy przy bocznym wietrze i aktywne wspomaganie nagłego hamowania. Systemy te zapewniają nie tylko ochronę kierowcy i pasażerów, ale także poprawiają bezpieczeństwo pieszych i innych uczestników ruchu drogowego.
Nowy Renault Master 2024 to prawdziwa rewolucja w segmencie lekkich samochodów dostawczych. Odświeżony design, zaawansowane technologie i szeroki zakres opcji napędowych sprawiają, że jest to pojazd godny uwagi każdego przedsiębiorcy, który ceni sobie innowacyjność, efektywność i niezawodność. Premiera nowego Mastera zapowiada nowy rozdział w historii tego kultowego modelu, który nadal będzie stanowił punkt odniesienia w swojej klasie. Dzięki swojej wszechstronności, Master może sprostać różnorodnym potrzebom biznesowym, od kurierów miejskich po przewoźników towarowych. Niezależnie od zastosowania, nowy Master zapewnia nie tylko wydajność i oszczędność, ale także komfort i bezpieczeństwo zarówno dla kierowców, jak i pasażerów. Renault Master 2024 to więcej niż po prostu samochód dostawczy – to narzędzie pracy, które przyspiesza rozwój biznesu i pomaga spełniać codzienne wyzwania transportowe w dynamicznie zmieniającym się środowisku.
Okiem eksperta
Mateusz Zagrodzki
Senior Business Manager CV
"Nowa konstrukcja jest niezbędna by poprawić osiągi i konkurencyjność pojazdu elektrycznego względem jego odpowiedników. W nowej generacji takie parametry jak zasięg zdecydowanie poprawiają się i dorównują innym modelom na rynku. Wierzę, że nowy model tylko umocni markę na pozycji lidera sprzedaży pojazdu w tym segmencie. Warto zwrócić uwagę na możliwości wersji elektrycznej i jego przystosowanie do montażu zewnętrznych urządzeń jak agregaty chłodnicze. Dzięki funkcjom Vehicle to load i vehicle to Grid umożliwiającym ładowanie urządzeń zewnętrznych. Pojazd może być włączony do ładowania i zasilać ze swoich akumulatorów za pośrednictwem dwukierunkowej ładowarki. Klienci nie mogą się już doczekać premiery i dostawy pierwszych modeli do Polski planowanej na połowę roku 2024."