Prima Power jest producentem maszyn, urządzeń i systemów do obróbki blach. Firma stawia na rozwój i poszukuje nowych bardziej ekologicznych dróg zarządzania swoimi zespołami. MHC Mobility dostarcza firmie flotę samochodów. Zapraszamy do lektury wywiadu z Maciejem Olszewskim z firmy Prima Power.
- Jaka jest historia rozwoju firmy Prima Power w Polsce? Jakie są główne obszary działania spółki na polskim rynku?
Oddział Prima Power w Polsce powstał w 2007 roku. Od tego czasu firma dynamicznie się rozwija – ilość pracowników wzrosła trzykrotnie, idzie za tym też wzrost przychodów. Nasza firma zajmuje się sprzedażą maszyn do obróbki blach, posiadamy też własny autoryzowany serwis (który jest najbardziej licznym działem w całej firmie). Nasze maszyny są wykorzystywane w wielu dziedzinach przemysłu, między innymi w branży automotive – uczestniczą w procesie wytwarzania elementów konstrukcyjnych nadwozi.
- Jaką rolę w Państwa firmie odgrywa flota samochodowa? Jaka jest wielkość i struktura? Kto z niej korzysta
Większość naszych pracowników to pracownicy terenowi – inżynierowie serwisu oraz przedstawiciele handlowi. Od ich mobilności zależy sprawne działanie firmy. W sumie nasza flota liczy 18 samochodów, z czego 15 z nich użytkują pracownicy terenowi, pozostałe pracownicy biurowi wyższego szczebla.
- Dlaczego zdecydowaliście się Państwo na korzystanie z usług MHC Mobility, a nie budowaliście własnej floty? Czy takie rozwiązania są narzucone globalnie, czy pozostają w kompetencjach lokalnych?
Głównym powodem korzystania z Waszych usług jest brak działu zarządzania flotą w naszej firmie. Budowanie własnej floty wymaga poświęcenia dużych zasobów, my wolimy się skupić na rozwijaniu naszego biznesu. Takie rozwiązanie jest stosowane przez większość oddziałów naszej firmy na świecie.
- Który z elementów zarządzania flotą przez firmę zewnętrzną jest dla was najbardziej istotny (finansowanie, optymalizacja kosztów, płynność zarządzania) i dlaczego?
Dla nas najważniejsza jest stałość kosztów i „bezobsługowość” takiego rozwiązania.
- Jak ważny w Państwa działaniach jest zrównoważony rozwój i jak to się przekłada na Wasz biznes?
Nasza firma od lat kieruje się zasadą zrównoważonego rozwoju. Ta strategia, pod hasłem Green Means®, przekłada się na nasze technologie i know-how, dzięki którym oferujemy naszym klientom maszyny trwałe, wydajne, wszechstronne i o niskim zapotrzebowaniu na energię.
- Jako firma technologiczna, dostarczająca rozwiązania także dla automotive – jak widzicie rozwój branży motoryzacyjnej i transportowej w najbliższym czasie? Czy elektromobilność to klucz do zrównoważonego, ekonomicznego transportu?
Elektromobilność to droga od której wydaje się że nie ma już odwrotu. Pojazdy elektryczne posiadają dużo zalet – są wydajne, ciche i lokalnie zeroemisyjne. Do pełnego sukcesu konieczny jest jeszcze rozwój infrastruktury do szybkiego ładowania i przede wszystkim dostęp do czystej i taniej energii elektrycznej. Obu tych rzeczy niestety jeszcze w Polsce brakuje.
- Czy kryzys ekonomiczny i problemy z dostawami paliw wpływają na Państwa biznes, np. koniecznością wprowadzenia oszczędności i czy ma to wpływ również na Państwa podejście do mobilności w firmie?
Kryzys ekonomiczny wpływa na wszystkich. Trzeba działać najlepiej jak to możliwe w otaczającej nas rzeczywistości. Na przykład w ostatnich latach położyliśmy duży nacisk na optymalizację przebiegów naszych pracowników – udało nam się zmniejszyć średnie roczne przebiegi o 20%, co przełożyło się na duże oszczędności.
- Biorą Państwo udział w organizowanym przez MHC wielkim teście. Elektromobilność jest dla Państwa ważnym zagadnieniem?
Tak, elektromobilność jest dla nas ważnym zagadnieniem. Wpisuje się w filozofię działania naszej firmy. Tak samo jak innowacyjność i szukanie nowych, bardziej eko rozwiązań.