W ostatnim czasie ukazał się raport przygotowany dla Komisji Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego, który wyjaśnia, jaki jest rzeczywisty wpływ samochodów elektrycznych na środowisko.
Badanie to zawiera aktualną ocenę ekspertów i porównanie śladu węglowego cyklu życia samochodów osobowych BEV i ICEV, przedstawia dowody z literatury i kończy się zaleceniami dotyczącymi polityki. Analiza obejmuje różnice regionalne dla państw członkowskich, a także wpływ rozwoju technicznego i legislacyjnego na potencjalne perspektywy do 2050 r.
? Według raportu pojazdy elektryczne (BEV) mają znacznie niższy wpływ na emisję gazów cieplarnianych w cyklu życia niż pojazdy z silnikiem spalinowym (ICEV), pomimo początkowo wyższych emisji produkcyjnych. Z przeprowadzonego w ramach badania modelowania oceny cyklu życia (LCA) wynika, że typowy obecny samochód BEV pozwala zaoszczędzić ponad 60 kgCO2 w porównaniu z tożsamym konwencjonalnym samochodem benzynowym w przeciętnych warunkach w UE. Analiza perspektyw na przyszłość pokazuje, że średni wpływ BEV na emisję gazów cieplarnianych w UE-27 może być o 78% niższy niż wpływ tożsamego konwencjonalnego samochodu benzynowego do 2030 r. i o 86% niższy do 2050 r. Aby zmaksymalizować korzyści i ograniczyć zagrożenia związane z BEV, konieczne będą zdecydowane działania polityczne w UE, w tym podejście do gospodarki w zrównoważony sposób w odniesieniu do części pojazdów, dalsze badania nad technologią akumulatorów oraz zachęty do wyboru pojazdów elektrycznych przez obywateli.
Zachęcamy do zapoznania się z pełnym raportem dostępnym w linku poniżej:
➡️https://lnkd.in/dTfE6yYY