O MHC Mobility

Nowoczesne podejście kobiety XXI wieku do motoryzacji

Producenci nowych aut co roku oferują swoim potencjalnym klientom co raz to nowsze rozwiązania technologiczne. Czy branża motoryzacyjna interesuje dziś tylko mężczyzn? Czy tylko mężczyźni odnoszą w niej sukcesy zawodowe? Otóż nie! W XXI wieku Kobiety mają wpływ na wszystkie dziedziny życia.

Nie od dziś wiemy, że świat bez nich byłby po prostu nudny! Enzo Ferrari czy Henry Ford to czołowi przedstawiciele rozwoju motoryzacji. Czy kobiety również miały wpływ na bieg tej historii? Oczywiście, że tak! Pierwszą udaną podróż samochodem odbyła właśnie kobieta. W sierpniu 1888 roku Bertha Benz, żona Carla Benza przejechała jako pierwsza 66 mil z Mannheim do Pforzheim. Szpilka od kapelusza i pas do pończoch pomagały jej w przeprowadzaniu napraw. Panowie! Ponownie muszę was zaskoczyć. W wieku 26 lat jako pierwszy człowiek okrążyła cały świat samochodem Clarenore Stinnes. Marry Teresa Barra od 15 stycznia 2014 r. zarządza amerykańskim gigantem General Motors. To pierwsza kobieta na stanowisku dyrektora „Wielkiej Trójki”. Jak przystało na mężczyznę poza autami zawsze fascynowały mnie również Kobiety ! W MHC Mobility siedząc przy swoim biurku, ukryty za dwoma monitorami bacznie, ale dyskretnie przyglądam się swoim koleżankom z branży. Już od pierwszego dnia pracy poza wonią unoszących się perfum, głośnymi rozmowami i stukotem obcasów zauważyłem ogromne zaangażowanie kobiet w wykonywane przez nie obowiązki. Byłem zdumiony ich wiedzą na temat motoryzacji oraz świadomością nowych rozwiązań technologicznych. Do tego dochodzi jeszcze pewność siebie oraz swoich racji. Zauważyłem, że u wielu z nich motoryzacja to nie tylko praca ale również hobby, a nawet pasja. Obserwując to wszystko doszedłem do wniosku, że najwyższy czas poświęcić naszym kobietom w geście ich uznania i wkładu w rozwój naszej marki kilka słów. Do swojego wywiadu zaprosiłem prawdziwe ekspertki w swojej branży. Kobiety które nie tylko wpływają na rozwój motoryzacji, ale również oddają tej branży swoje serce.  

  • Beata Ulijasz - Head of Human Resources CEE HR w MHC Mobility. 

Podróż starym fiatem 500 z rocznika 1957 r., ulicami Mediolanu u boku Matteo Bocelli? Czy podróż najnowszym Mercedesem klasy E ulicami Manhattanu?

Pierwsza i druga propozycja jest bardzo interesująca. Jednak jestem zwolenniczką dużych metropolii. Interesuje mnie to jak takie miasto funkcjonuje. Wielki świat i luksus! W takiej podróży doskonale sprawdzi się Mercedes. Stawiam na Manhattan i Nowy Jork! 

Projektantka Volvo Camila Palmertz tworząc nowe auta kieruje się następującym stwierdzeniem: „Jeżeli zrealizujesz oczekiwania kobiet, przekroczysz wymagania mężczyzn.”, więc czego od samochodu oczekuje kobieta?

Mój samochód powinien być dla mnie niezawodnym partnerem. Piękno jest jak najbardziej oczekiwane. Kluczowe jest jednak bezpieczeństwo oraz sprawność pojazdu. Uważam, że w każdym aucie powinno być miejsce przeznaczone na bezpieczne umieszczenie damskiej torebki. W schowku się po prostu nie mieści i nie ma do niej swobodnego dostępu. Wiem, że tworzone są już różnego typu udogodnienia, ale nie jest to dostępne w standardzie podstawowym. Uważam, że nowe samochody tworzone są wciąż z myślą o spełnieniu oczekiwać bardziej mężczyzn, niż kobiet. Jako matka chciałabym również aby pojawiały się udogodnienia takie jak, np. miejsca na butelkę obok fotelika dziecka, wbudowany w siedzenie pasażera ekran. 

Heidi Klum w jednym z wywiadów pamięcią wróciła do swojego pierwszego auta: „Moim pierwszym samochodem był DAF. Z wyglądu jeden z najbrzydszych samochodów jakie znam.” Czy aspekty wizualne są dla Ciebie równie istotne ? Jaka marka robi na Tobie największe wrażenie?

W przeciwieństwie do Heidi moim pierwszym samochodem był czerwony Fiat 126p i mam do niego ogromny sentyment. Na Kubie do dnia dzisiejszego tzw. „maluch” jest bardzo popularnym i niezawodnym autem. Największe wrażenie zawsze robiło na mnie Ferrari, jego dźwięk, który wywołuje dreszcze, agresywna kolorystyka oraz linia która zachwyca. Idealnie pasowałby również do cekinowej sukienki. To perła w koronie włoskiej motoryzacji. 

Coco Chanel uważała, że: „Kobiety myślą o wszystkich kolorach z wyjątkiem braku koloru. Czerń ma to wszystko. Biel też. Ich piękno jest absolutne.” Czy przy wyborze auta kolor ma duże znaczenie?

Uwielbiam kolory! Jeżeli decydujemy się na coś wyjątkowego, zawsze warto jest to podkreślić odpowiednią barwą. Jednak uważam, że duże znaczenie ma marka samochodu – czarne Ferrari nie podnieca! Musi być czerwone! Mój ulubiony kolor to chabrowo-szmaragdowy. Ta nieoczywista barwa robi na mnie ogromne wrażenie. 

Henry Ford powiedział: „Jeżeli zapytałbym ludzi czego chcą odpowiedzieliby, że szybkich koni!” Czy moc silnika ma dla kobiety znaczenie?

Gdy byłam bardzo młodą kobietą, bardziej zwracałam uwagę na ten aspekt. Uważam, że odpowiednia ilość koni zapewnia również bezpieczeństwo podczas jazdy. 

W radiu podczas podróży do pracy Kylie Minogue „In your eyes” czy Madonna „La Isla Bonita”?

Madonna – prawdziwa klasyka. La Isla Bonita i hiszpańskie rytmy to jest mój klimat. Zdecydowanie!

  • Sandra Szkwarek - Head of Marketing & Product Development CEE w MHC Mobility.

Dlaczego branża motoryzacyjna? Czy interesowały Cię auta?

Decyzja o pracy w branży motoryzacyjnej była podyktowana przekonaniem, że mogę wprowadzić do niej świeże, kobiece spojrzenie i dokonać zmian. Moje prywatne zainteresowanie samochodami również miało na to wpływ, choć początkowo nie spodziewałam się, że moja ścieżka zawodowa również będzie związana z motoryzacją. Prywatnie samochody zawsze mnie fascynowały, ale dopiero doświadczenie zawodowe pozwoliło mi połączyć pasję z karierą. Moja historia pokazuje, że zainteresowania mogą ewoluować i znajdować swoje odzwierciedlenie w życiu zawodowym, otwierając nowe możliwości i wyzwania. 

Podróż starym fiatem 500 z rocznika 1957 r., ulicami Mediolanu u boku Adama Drivera? Czy podróż najnowszym Audi e-tron GT quattro ulicami Manhattanu?

Zdecydowanie wybieram podróż najnowszym Audi e-tron GT quattro ulicami Manhattanu. Fascynuje mnie nowoczesność i technologia, a podróż do Nowego Jorku jest moim marzeniem, które mam nadzieję niebawem zrealizować. To idealne połączenie podróży autem premium z możliwością zwiedzania jednego z najbardziej ikonicznych miast świata. 

Coco Chanel uważała, że: „Kobiety myślą o wszystkich kolorach z wyjątkiem braku koloru. Czerń ma to wszystko. Biel też. Ich piękno jest absolutne.” Czy przy wyborze auta kolor ma duże znaczenie?

Tak, kolor samochodu ma dla mnie bardzo duże znaczenie. Osobiście preferuję konkretne, wyraziste barwy, takie jak czarny czy czerwony, które odzwierciedlają styl i charakter. Nie wybrałabym samochodu w kolorze białym czy srebrnym. 

Kasia Klich w jednej ze swoich piosenek śpiewa: „Wymienię Cię na lepszy model”. O ile te słowa odnoszą się do „wymiany mężczyzny na lepszy model”, to czy dla kobiety istotne są nowe rozwiązania technologiczne oferowane przez producentów aut?

Tak, nowe rozwiązania technologiczne w samochodach są bardzo istotne dla kobiet, podobnie jak dla mężczyzn. Szczególną uwagę zwracam na nowe rodzaje napędów. Samochody elektryczne są dla mnie bardzo interesującą opcją. Innowacje nie tylko wpływają na komfort i bezpieczeństwo jazdy, ale również są odpowiedzią na współczesne wyzwania ekologiczne, co jest ważnym aspektem dla świadomych użytkowników. 

W radiu podczas podróży do pracy: The Weekend „Blinding Lights” czy Bruno Mars „Smokin Out The Window”?

Bruno Mars jest jednym z moich ulubionych artystów, wybór padłby na piosenkę „Smokin Out The Window”. Cały album kolektywu Silk Sonic jest dla mnie jednym z ulubionych albumów wszech czasów. 

Obecność kobiety w branży motoryzacyjnej. Jaka jest recepta na osiągnięcie sukcesu?

Sukces w branży motoryzacyjnej wymaga połączenia determinacji, wiedzy i umiejętności adaptacji do zmieniającego się środowiska. Kluczowe jest to, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i technologiami. Budowanie silnej sieci kontaktów odgrywa również kluczową rolę.

  • Izabela Świerczyńska - Adwokat prowadząca Kancelarie Adwokacką w podwarszawskim Piasecznie.

Podróż starym fiatem 500 z rocznika 1957 r., ulicami Mediolanu u boku Adama Drivera? Czy podróż najnowszym Audi e-tron GT quattro ulicami Manhattanu?

Wybieram podróż najnowszym Audi e-tron GT quattro ulicami Manhattanu, od zawsze intrygowała mnie tak potężna metropolia. Rozmach tego miasta jest imponujący. Nowy Jork to liczne korki oraz wydłużony czas jazdy. Uważam, że Audi jako auto premium idealnie sprawdziłoby się podczas takiej podróży. 

Projektantka Volvo Camila Palmertz tworząc nowe auta kieruje się następującym stwierdzeniem: „Jeżeli zrealizujesz oczekiwania kobiet, przekroczyć wymagania mężczyzn.”, więc czego od samochodu oczekuje kobieta?

Od swojego auta oczekuje przede wszystkim niezawodności oraz sprawności w każdych warunkach jazdy. Moja praca adwokata wiąże się z wieloma wyjazdami. Zawodowo zazwyczaj podróżuje sama, więc chce czuć się bezpiecznie. Samochód musi również podobać się kobiecie, powinien spełniać określone oczekiwania wizualne. 

Coco Chanel uważała, że: „Kobiety myślą o wszystkich kolorach z wyjątkiem braku koloru. Czerń ma to wszystko. Biel też. Ich piękno jest absolutne.” Czy przy wyborze auta kolor ma duże znaczenie?

Tak ! Według mnie samochód to odzwierciedlenie naszego gustu oraz stylu. Kolor czarny jest elegancki. Mój kolejny samochód będzie koloru czerwonego, kolor szminki „lipstick red” byłby idealny. Lubię wyraziste i mocne barwy. 

Henry Ford powiedział: „Jeżeli zapytałbym ludzi czego chcą odpowiedzieliby, że szybkich koni!” Czy moc silnika ma dla kobiety znaczenie?

Moc silnika jest dla mnie ważna. Podczas długich i wyczerpujących podróży ilość koni mechanicznych również wpływa na nasze bezpieczeństwo i komfort jazdy. 

W radiu podczas podróży do pracy: Madonna „La Isla Bonita?” czy Ed Sheeran „Bad Habits?”

Zdecydowanie Madonna ! Uwielbiam dobrą klasykę. Taka muzyka mnie relaksuje. 

Czy samochód to tylko doskonały środek transportu?

 Samochód pomaga każdemu z nas zmagać się z trudami życia codziennego. Nie wyobrażam sobie przewozić za każdym razem np. dużej ilości akt czy dokumentów pociągiem lub autobusem. Mój samochód to moja biblioteka. Podczas podróży uwielbiam słuchać audiobooków. Nie zawsze znajduje czas w ciągu dnia aby w spokoju przeczytać książkę. Dzięki licznym podróżom wracam do moich ulubionych pozycji literackich.

  • Iwona Jasionek - Kierownik Działu Sprzedaży Flotowej w Grupie Krotoski.

Dlaczego branża motoryzacyjna? Czy interesowały Panią auta?

Branża motoryzacyjna to był zupełny przypadek, poprzednia moja praca była związana z branżą eventową. Zadzwoniła do mnie Headhunter i zaproponowała spotkanie. Po kilku rozmowach podjęłam wyzwanie i powiedziałam sobie „idę w to”, nie mając pojęcia jak wygląda świat sprzedaży samochodów a szczególnie kanał flotowy, który jest zgoła inny niż sprzedaż detaliczna. Natomiast sama styczność z salonem była mi o tyle znana, że moja siostra była związana z branżą dużo wcześniej. Początki były trudne, wtedy jeszcze branża nie obfitowała tak w płeć żeńską. 

Podróż starym fiatem 500 z rocznika 1957 r., ulicami Mediolanu u boku Adama Drivera? Czy podróż najnowszym Audi e-tron GT quattro ulicami Manhattanu?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo trudna i nie byłabym sobą, gdybym nie połączyła Włoch oraz modelu Audi e-tron GT. Uwielbiam ten kraj za słońce, kuchnię, ludzi i podejście do życia. Za to model Audi e-tron GT jest modelem który wzbudza wiele emocji, wyróżnia się na drodze, jest obiektem zainteresowania oraz pożądania. Do tego wszystkiego technologia Audi quattro której zazdrości nam wielu producentów samochodów. 

Projektantka Volvo Camila Palmertz tworząc nowe auta kieruje się następującym stwierdzeniem: „Jeżeli zrealizujesz oczekiwania kobiet, przekroczyć wymagania mężczyzn.”, więc czego od samochodu oczekuje kobieta?

Mogę śmiało powiedzieć, że wiedza Kobiet dotycząca samochodów oraz ich umiejętności prowadzenia zmieniły się diametralnie na przestrzeni lat. Kiedyś Kobieta była od wyboru koloru oraz odbiorcą haseł „baba za kierownicą” bądź obraźliwe stwierdzenie kierowane do mężczyzn „jedziesz jak baba”. Teraz Kobiety same wybierają samochód albo są równymi partnerami w jego wyborze. Na pewno my kobiety, poza względami estetycznymi kierujemy się komfortem samochodu i bezpieczeństwem.

Jak odniesie się Pani do słów Giorgio Armaniego: „Podobnie jak przy ubraniach, nie ma nic bardziej kuszącego niż dobór samochodu do osobowości człowieka”?

Absolutnie tak, dotyczy to zarówno mężczyzn jak i kobiet. Oczywiście wszystko musi znajdować się w zasięgu naszych możliwości finansowych. W dzisiejszych czasach które dają nam różne opcje finansowania, wynajmu czy leasingu samochodu spełnienie naszych marzeń jest w zasięgu ręki. Często słyszymy wśród znajomych „pasujesz do tego samochodu”. Coś w tym jest, że świadomie bądź podświadomie wybieramy taki samochód, który do nas pasuje. 

Coco Chanel uważała, że: „Kobiety myślą o wszystkich kolorach z wyjątkiem braku koloru. Czerń ma to wszystko. Biel też. Ich piękno jest absolutne.” Czy przy wyborze auta kolor ma duże znaczenie?

To bardzo indywidualna kwestia zarówno jeśli mówimy o preferencjach samego koloru, ale również samochodu na który chcemy się zdecydować. Są takie sytuacje, że patrząc na dany model mówimy, że tylko „ten” kolor do niego pasuje i w tej sytuacji nasze preferencje nie mają znaczenia. 

Kasia Klich w jednej ze swoich piosenek śpiewa: „Wymienię Cię na lepszy model”. O ile te słowa odnoszą się do „wymiany mężczyzny na lepszy model”, to czy dla kobiety istotne są nowe rozwiązania technologiczne oferowane przez producentów aut?

Na pewno jesteśmy bardziej sentymentalne niż mężczyźni. Sprzedaż samochodu wiąże się z pewnego rodzaju smutkiem, bo pamiętamy ile podróży w nim odbyliśmy. Dużą radość i satysfakcje sprawia nam wybór nowego samochodu. Mamy już pewną bazę doświadczeń czego brakowało nam w poprzednim modelu i co chciałybyśmy w nowym. 

W radiu podczas podróży do pracy: The Weekend „Blinding Lights” czy Nancy Sinatra „These Boots Are Made for Walkin” (1966)?

Najczęściej podczas podróży nadrabiam zaległości telefoniczne, dlatego muzyka zostaje na dalszym planie. Jeśli mam na nią przestrzeń to wszystko zależy od nastroju, oba utwory trafiają w moje gusta muzyczne.

Podsumowując uprzejmie dziękuje każdej z Pań za poświęcony czas oraz chęć przeprowadzenia ze mną rozmowy. Pokazałyście, że pracę w branży motoryzacyjnej można połączyć z prawdziwą pasją oraz miłością do samochodów. P.S. Hm, ciekawe dlaczego żadna z Pań nie chciała wyjechać w podróż z Matteo Bocceli lub Adamem Driverem? To naprawdę ciekawi Panowie. 

Z wyrazami uznania dla wszystkich Kobiet !
Piotr Adamek
Debt Collection Specialist


Chcesz
wynająć samochód?

Zadzwoń do nas
+48 22 223 60 50

Skontaktuj się z nami

Newsletter

Zapisz się i bądź zawsze na bieżąco z naszą ofertą.
Otrzymuj najświeższe informacje oraz specjalne oferty na wynajem pojazdów i usługi.