Telematyka

Co telematyka może zrobić dla Twojego biznesu?

Istnieje wiele obszarów, w których systemy telematyczne mogą przynieść korzyści przedsiębiorstwom. Systemy telematyczne nie tylko informują menedżerów floty o lokalizacji pojazdów. Znacznie usprawniają komunikację, wysyłanie zadań i wyznaczanie tras, a także rejestrują i przesyłają informacje o tym, czy poszczególne pojazdy są w ruchu, czy stoją, ich wydajności silnika (w tym włączaniu, wyłączaniu, pracy na biegu jałowym lub awariach), prędkości pojazdu, zachowaniu kierowcy i nie tylko.

Przynosi to firmie korzyści w następujący sposób:

  • Możliwość śledzenia pojazdów w czasie rzeczywistym
    Telematyka umożliwia lokalizację pojazdów w czasie rzeczywistym za pomocą odbiorników GPS i satelitów, sieci GPRS i przetwarzania w chmurze.
  • Ulepszona obsługa
    Dzięki znajomości dokładnej lokalizacji każdego pojazdu (GPS do samochodów) we flocie w dowolnym momencie dyspozytorzy mogą na bieżąco dostosowywać trasy, reagując na zmiany w natężeniu ruchu, dostępności pojazdów lub warunkach pogodowych. W ten sposób mogą zmieniać zasoby i zapewniać, że dostawy dotrą do klientów wtedy, gdy tego potrzebują. Ponadto są również w stanie na bieżąco informować klientów o przewidywanym czasie dotarcia ich dostawy, pomagając zwiększyć satysfakcję klientów.
  • Niższe koszty administracyjne
    Telematyka znacznie upraszcza również zgodność i administrację dzięki elektronicznemu rejestrowaniu danych z urządzeń oraz automatycznym raportom o wydatkach na kilometry.
  • Łatwiejsza i sprawniejsza konserwacja
    Systemy telematyczne pozwalają na zarządzanie konserwacją pojazdów. System może śledzić rejestry godzin użytkowania, godzin pracy silnika i rejestry serwisowe, a także pomaga zaplanować konserwację zapobiegawczą. Dzięki temu opiekun floty ma możliwość zarządzania wydatkami na konserwację.
  • Większe bezpieczeństwo
    Telematyka może zapewnić kierowcom większe bezpieczeństwo, na przykład poprzez śledzenie lokalizacji, co pozwala na szybką pomoc w nagłych wypadkach tam, gdzie jest potrzebna. Powszechnie wiadomo, że telematyka poprawia zachowanie kierowcy. Informacje zwrotne z kabiny mogą ostrzegać kierowców o niebezpiecznych zachowaniach, a dane telematyczne mogą być również wykorzystywane do opracowywania indywidualnych programów szkoleniowych i rozwojowych dla kierowców.

Skontaktuj się z nami, a my zoptymalizujemy koszty Twojej floty!
+48 22 223 60 63


Chcesz
wynająć samochód?

Zadzwoń do nas
+48 22 223 60 50

Skontaktuj się z nami

Newsletter

Zapisz się i bądź zawsze na bieżąco z naszą ofertą.
Otrzymuj najświeższe informacje oraz specjalne oferty na wynajem pojazdów i usługi.