W grudniu 2021 roku firma Nokia rozpoczęła współpracę z MHC Mobility, w ramach której Klient otrzymał 25 samochodów osobowych, a zamówionych jest kolejne 100. W rozmowie z Piotrem Sławek osobą odpowiedzialna za Zarządzanie Flotą firmy Nokia Solutions and Networks - dowiadujemy się co zadecydowało o wyborze oferty MHC.
Nokia dawniej była znana z produkcji telefonów komórkowych. Czym obecnie zajmuje się firma?
Obecnie Nokia Networks jest jednym z największych na świecie przedsiębiorstw w branży telekomunikacyjnej dostarczających infrastrukturę i usługi. Oferujemy pełną gamę technologii dla infrastruktury sieci mobilnych, stacjonarnych i konwergentnych, jak również profesjonalne usługi takie jak: doradztwo, integrację systemów, wdrożenia, utrzymanie, usługi zarządcze. Dostarczamy rozwiązania dla największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce: Orange, T-Mobile i Plus. W Polsce posiadamy 4 biura. Część handlowa skupia się w Warszawie, zaś nasze centra rozwoju R&D zlokalizowane są w Krakowie, Wrocławiu oraz Bydgoszczy, gdzie tworzymy rozwiązania, które są lub będą używane na całym świecie. Pracujemy nad technologiami telekomunikacyjnymi takimi jak 2G – GSM, 3G – WCDMA oraz 4G – LTE, a także zajmujemy się procesem standaryzacji dla technologii 5G.
Ponad rok temu Nokia rozpoczęła współpracę z MHC Mobility. Na jakie samochody się Państwo zdecydowali i dlaczego?
Zdecydowaliśmy się na samochody różnych marek, ponieważ tak mamy stworzoną Car Policy, że to użytkownik konfiguruje sobie samochód według swoich potrzeb.
Czy wśród wynajmowanych przez Państwa aut znajdują się pojazdy elektryczne?
Na razie jest to jeden samochód, ale jesteśmy w trakcie prac nad zmianą Car Policy tak, aby dostosować ją jeszcze bardziej do floty ekologicznej, a więc wprowadzić samochody elektryczne. W ostatnich latach zaobserwowaliśmy, że popularność elektrycznych flot samochodowych wzrasta i znaczna liczba firm zaczęła elektryfikować swoje floty. Tym, co przemawia za takim wyborem są: tańsza eksploatacja, realizowanie norm korporacyjnych w zakresie redukcji emisji CO2, atrakcyjne oferty cenowe, a także dopłaty rządowe.
Jak elektromobilność wpisuje się w charakter i wizję Państwa firmy?
Jesteśmy firmą globalną, więc przykładamy dużą wagę do ekologii. Jeżeli chodzi o emisję CO2, podpieramy się zawsze wytycznymi Unii Europejskiej, stąd ogromna ilość w naszej flocie samochodów hybrydowych i samochodów typu plug-in.
Miał Pan może okazję testować auta elektryczne, które ma w swojej ofercie MHC Mobility?
Miałem okazję testować Mustanga i powiem szczerze wrażenia są bardzo pozytywne! Samochód w pełni wykorzystał swój potencjał, ponieważ to świetnie przygotowany do jazdy, elektryczny crossover. Zaskoczyły mnie jego osiągi, gdyż był prawie tak szybki jak spalinowy Mustang V8, jego zwinność oraz to, że w środku jest więcej miejsca niż mogłoby się wydawać. Jeśli chodzi o sam zasięg, to przy baterii 98 kWh można nim pokonać po mieście ponad 400 km!
MHC dostarczyła Państwu kilkudziesięciu samochodów osobowych. Jakie korzyści dla firmy niesie ze sobą wybrany przez Państwa sposób wynajmu aut?
Ponad 20 lat temu zdecydowaliśmy się podjąć współpracę z firmami leasingowymi, ponieważ jest to dla nas najkorzystniejsza forma korzystania z samochodów służbowych. Zaletą takiej formy jest brak dodatkowych, niespodziewanych kosztów (oczywiście nie zawsze), a także łatwy sposób planowania kosztów na kolejne lata.
Co zatem zadecydowało o wyborze oferty MHC Mobility?
Współpracujemy z kilkoma firmami wynajmującymi, gdzie wszystkie warunki kontraktów są takie same. Głównym czynnikiem, który jest brany pod uwagę przy wyborze oferty jest miesięczny koszt wynajmu. Wprowadzenie kolejnego gracza wpływa korzystnie na oszczędności po stronie naszej firmy.
Wiadomo, że wraz z eksploatacją auta zużywają się pewne części, a inne wymagają wymiany lub naprawy. Z jakimi usterkami floty najczęściej muszą się Państwo mierzyć?
Muszę przyznać, że jak do tej pory nie spotykam się z jakimiś problemami jeżeli chodzi o usterkowość floty, ponieważ leasingowane samochody nie mają dużych przebiegów i są na bieżąco serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta.
Jak ocenia Pan obsługę i serwis związane z eksploatacją wynajmowanych przez Państwa samochodów?
W obecnej dobie pandemii jedynymi pojawiającymi się problemami są te, związane z dostępnością części i samochodów zastępczych przy naprawach blacharsko-lakierniczych, ale mam nadzieję, że ten problem kiedyś się rozwiąże. Jak dotąd nasza współpraca z MHC przebiega wzorowo, nie możemy narzekać na jakość gwarantowanych przez firmę serwisów. MHC zawsze stara się wywiązać ze swoich zobowiązań. Wiemy, że w razie pytań zawsze możemy zadzwonić na infolinię, a obsługa klienta w kompetentny i zrozumiały sposób jest w stanie odpowiedzieć na nasze zapytania.
Planują Państwo rozbudowę swojej floty o kolejne 100 samochodów. Jaki jest tego powód?
Jeżeli chodzi o rozbudowę floty to jest ona zwiększana praktycznie kilka razy w ciągu roku. Myślę, że w tym roku zostanie ona powiększona o kolejne 250-300 sztuk samochodów osobowych. Obecnie ta liczba wynosi 1250 sztuk.
Jakie są plany rozwoju firmy? Myśli Pan, że w kolejnych latach będą Państwo potrzebowali także samochodów dostawczych?
Na ten moment samochody dostawcze nie są brane pod uwagę, ponieważ nie mamy aż takich potrzeb.